21-10 t/m 23-10

3 november 2015 - Kuala Lumpur, Maleisië

Vanmiddag vliegen we vanaf chiang mai naar kuala lumpur. De vlucht zal 3 uur duren met een tijdsverschil van een uur vooruit. Hier aangekomen is het 21:00. Om het vliegveld te verlaten kopen we een kaartje met het adres waar we afgezet willen worden door onze taci chauffeur. Dit verloopt niet echt soepel. Het adres klopte niet dus weer terug naar de mevr. Eenmaal geregeld is het een klein uurtje tijden naar de binnenstad in kuala lumpur. wanneer we opzoek gaan naar een hostel is het rond 00:00 en zien we ook hier hetzelfde afval ophaal systeem als in Thailand. We hebben een rustig hosteltje gevonden. En nu lekker slapen.

Kuala lumpur is te vergelijken met bangkok maar er leven hier heel veel chinezen die zich hier al vele jaren geleden gesetteld hebben. Er is een gedeelte in de stad wat china town heet. De volgende dag lopen we op ons gemak een rondje door de straten. Het valt me op dat er veel mensen met polio rondlopen. (Wat ben ik blij met de luxe van de vaccinaties) de stad is erg druk en volgebouwt met kraampjes. Wel jammer is dat er veel van hetzelfde verkocht wordt. Echt leuke of orginele souveniers kunnen we niet vinden. Na 2 uurtjes gewandelt te hebben gaan we even wat eten. Toen de maaltijd (kip met rijst) ons voorgeschoteld werd rook het al raar. Tom en ik hebben hier voor het eerst een maaltijd laten staan en zijn ergens anders gaan eten.
Hierna kwamen we een kraampje tegen die kleine cakjes deed bakken. Superlekker was het.
En toen moesten we de tassen inpakken. Om 22:00 werden we opgehaald door de taxi naar het vliegveld en om 03:00 vliegen we terug. Rond 07:00 de tussen stop op abu dhabi en vanuit daar naar nederland.
We hebben het onwijs naar ons zin gehad! Allebei hebben we ook zoiets van: we willen nog wel eens terug. Thailand is een prachtig land wat veel te bieden heeft. Ook al willen er graag naar huis en naar de mensen die we missen, zou ik toch ook wel willen blijven.

Groetjes van ons

1. Tessa Top:
    5 november 2015
    Wat is die tijd snel gegaan zeg maar jullie hebben hele mooie herinneringen aan een super mooie maand.